LigaRo

par visu ap mani… tikai ne darbu…

Egoisms 13/06/2011

Filed under: Pārdomas — LigaRo @ 13:03
Tags: , , ,

laba vai slikta īpašība? balts vai melns?

es teiktu – ne viens, ne otrs. parasti šis vārds saistās ar negatīvām emocijām. ar viena cilvēka pārāk lielu sevis mīlestību un pārāk vienaldzīgu attieksmi pret citiem. bet mēs katrs taču gribam būt mīlēti, cienīti, uzklausīti un apbrīnoti.. vai tad tas nav egoisms no otras puses?🙂 saka arī, ka cilvēkiem patīk/ nepatīk citos tās pašas īpašības, kuras pašiem piemīt 😉

es ticu, ka egoisms ir tā īpašība, bez kuras neviens nevar pastāvēt. jautājums tikai – cik lielā mērā egoisms ‘der’? aizdomājos par to, protams, brīdī, kad saskāros ar, manuprāt, kāda cilvēka pārmērīgu egoismu.

tas, ko es saucu, par vēlamu egoismu – cilvēkam ir jāzina, ko viņš/ viņa grib/ negrib, jāspēj paust savs viedoklis pat tad, ja citiem tas nepatīk – ir jāprot pateikt nē, kad vajag. tāpat zem egoisma redzu slēpjamies arī tādas īpašības kā pašcieņa, pašpārliecinātība un sevis mīlestība. cilvēks, kuram piemīt visas šīs īpašības, neļaus sevi sāpināt un apvainot, spēs sevi aizstāvēt (šajā ļaunajā pasaulē😀 – joks)

tas, kur, manuprāt, egoisma ir jau par daudz – kad cilvēks ir tik tālu pārņemts ar sevi un savām rūpēm, ka neredz tuvu cilvēku problēmas un nespēj izvērtēt prioritātes. tās, protams, ir ārkārtas situācijas, kuras ļoti labi parāda, kas ir kas.

tādās situācijās man rodas jautājums – vai un kādas attiecības gribu ar šādiem cilvēkiem? ko es varu no viņiem sagaidīt vai arī nesagaidīt? jo nesagaidīt nozīmē vilties!

var jau būt, ka konkrētajā situācijā pie vainas ir ne tik daudz egoisms, cik dažāda cilvēku dzīves pieredze un dažādi uzskati par lietu kārtību? tas, ka esmu mācīta vienmēr padomāt par citiem un nereti spēju savas vēlmes pakārtot citu vajadzībām, nenozīmē, ka citiem tā būtu jādara.. un tas, ka es esmu stipra un spēju saņemties ārkārtas situācijās, nenozīmē, ka citi var.. tomēr ir loģiski, ja es sagaidu no citiem to pašu, ko no sevis, vai ne?😀

 

 

Komentēt

